יום ראשון, 17 בינואר 2010

עוד כמה מילים על אחוזי ההצלחה

בפוסט קודם שלי בנושא אחוזי ההצלחה רמזתי שהחשיבות של אחוזי ההצלחה אינה כה גבוהה כמו שסוחרים רבים נוטים ליחס לה.

אחוזי ההצלחה מודדים הצלחה או כשלון של טריידים ולא הצלחה או כשלון של הסוחר.
השאלה האמיתית היא לא "האם הטרייד היה בדיעבד מוצלח" אלא מה הסוחר הצליח להוציא ממנו בפועל.  יש משמעות עצומה לתשובה גם מקרה של כשלון הטרייד וגם במקרה של הצלחה שלו.
אנו יודעים שמספר סוחרים שנכנסים לאותו הטרייד במחיר זהה פועלים באופן שונה לגמרי ומוציאים ממנו תוצאות שונות בתכלית.  הכל תלוי באופן ניהול הטרייד.

במקרה של טרייד שנכשל, ההפסד על הטרייד אמור להיות כ - 1R, כלומר גודל הריסק שהסוחר מרשה לעצמו להפסיד על טרייד בודד.  אם הסוחר לא עמד בכללים, ולא יצא בזמן במחיר הסטופ ההפסד עשוי להיות גדול הרבה יותר.
גם במקרה של טרייד מוצלח השאלה היא כמה הצליח הסוחר להוציא מהטרייד בפועל.  האם הוא ה
צליח להישאר בטרייד מספיק זמן כדי להוציא ממנו רווח אמיתי.  סוחר אף עשוי להפסיד בטרייד מוצלח כיוון שיצא מוקדם מדי בסטופ; כלומר, כאשר הטרייד לא עבד מייד אלא התנדנד.




אני אישית עובד עם אחוזי הצלחה של מעל 50% ממש מהתקופה בה התחלתי לסחור.  אני מניח שזה לא מעט בזכות התוכנה שפיתחתי (פרונטגיינר).  אבל ייתכן שדוקא בגלל זה במידה מסויימת "התרגלתי" לכך שאחוזי ההצלחה הם לא המכשלה של הסוחר הממוצע כיוון שיחסית פשוט להשיג אחוזי הצלחה גבוהים.  לפחות על הנייר.


אבל לאחרונה נתקלתי במספר מקרים בהם הסיבה לחוסר הריווחיות של סוחרים היא חד משמעית אחוזי הצלחה נמוכים.   ניתן להיות סוחר ריווחי עם 40-50 אחוזי הצלחה, אבל כאשר סוחר מתחיל לא מצליח לייצר אחוזי הצלחה כאלו הוא בבעיה קשה כיוון שזה נותן לו נקודת התחלה גרועה יותר ומאפשר לו פחות חופש לעשות טעויות של מתחילים בניהול הפוזיציה.  ואני מדבר על מקרים בהם סוחרים נאבקים עם אחוזי הצלחה של 20 או 30 אחוז.  בלתי אפשרי לסחור עם כזאת סטטיסטיקה.  הסוחר מוצא את עצמו מתרגל לממש חלקית (או לעיתים לסגור פוזיציה) אחרי 1R כיוון שהטריידים שהוא לוקח אינם חזקים מספיק כדי לתת יותר מזה בעיקביות.

המעניין הוא שאותם סוחרים שיש להם אחוזי הצלחה נמוכים הם דוקא סוחרים יותר מנוסים.  המטרה של אותם סוחרים היא לפתח עצמאות בתהליך הסריקה והחיפוש של טריידים.  המטרה היא נכונה ולזה כל סוחר צריך לשאוף.  אבל זה חייב להעשות באופן הדרגתי.  כלומר, זה לא נורא, ואפילו רצוי, להסתמך בהתחלה של שרות שמספק לסוחר אחוזי הצלחה סבירים.
קיימים לא מעט שרותים כמו שרות איתותים או חדרי מסחר אינטרנטיים.  חלקם אפילו מנהל מעקב אחר אחוזי ההצלחה שלהם.  זו גם בדיוק הסיבה שאני מנהל את טבלת אחוזי ההצלחה של חדר המסחר של פרונטגיינר כבר קרוב לשנתים.  הסוחר יודע בדיוק אלו אחוזי הצלחה הוא מקבל.

מסחר יומי הוא אחד העיסוקים המורכבים והמאתגרים שיש.  ניתן לדמות את המאבק של הסוחר למסלול מכשולים או ריצת משוכות, בה יש לעבור מכשול לפני שאתה יכול מגיע למכשול הבא.  אחוזי ההצלחה הם מכשול שחשוב וניתן להסיר (לפחות באופן זמני) בצורה פשוטה יחסית, לפחות עד הסוחר ילמד לנהל את הפוזיציות שלו כראוי.  אחרי שהוא למד לעשות את זה הוא יכול להתחיל להתמודד עם נושא אחוזי ההצלחה שלו על ידי הסרה הדרגתית של התלות שלו בשרות האיתותים שהוא מנוי עליו.

--
מאיר זייד
חדר מסחר יומי פרונטגיינר

3 תגובות:

  1. אנונימי21 מאי, 2011

    מאיר שלום
    אני מאוד מזדעה עם מאמר זה "אחוזי הצלחה" אני נמצא במקום דומה ז"א אם אני ימשיך בדרך הזאת חשבוני ימחק דרך אגב אני מאוד נהנה
    ליקרוא את כל המהרים שלך
    האם הבלוג כבר לא קיים אני רואה שהכתבות הם מלפני הרבה זמן

    השבמחק
  2. אנונימי21 מאי, 2011

    תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  3. הבלוג קיים גם קיים.
    אני אולי לא כותב בתכיפות שהייתי רוצה ועל כל הנושאים שהייתי רוצה לכסות אבל הפוסט האחרון הוא מיום שלישי השבוע. לך לדף הבית של הבלוג.

    השבמחק