יום רביעי, 11 במרץ 2009

האם אתה סובל מיציאה מוקדמת ברווח?

לפני שסוחר יכול לעבור לריווחיות עיקבית יהיה עליו לעבור 2 מכשולים חשובים:

  1. יציאה לא מתפשרת במחיר הסטופ שנקבע לטרייד
  2. לתת למניה לרוץ כאשר הטרייד עובד בכיוון שלנו
אני מאמין שרוב הסוחרים בסופו של דבר לומדים להשיג את הנקודה הראשונה באופן עקבי. אך זה עדיין לא מספיק, כיוון שאז הם הופכים לסוחרים מדשדשים. הרווחים שלהם לרוב מממנים את העמלות לברוקר.

הסיבה לכך היא שהסוחר לרוב יוצא מוקדם מדי מטרייד מנצח. היכולת להשאר בטרייד מנצח לאורך זמן היא יכולת נרכשת, וצריך לפתח אותה כיוון שכמו אספקטים אחרים של המסחר היא ברובה מנטאלית.
יש מספר דרכים לפתח יכולת זו ואני אפרט כאן שתים עיקריות:

  • ניהול יומן - מעבר יומי על כל הטריידים וניתוח של ניהולו של כל טרייד. אני מניח שרוב הסוחרים ראו ושמעו על החשיבות של ניהול יומן. אחת הסיבות העיקריות לחשיבות הרבה שיש בניהול של יומן כזה היא בפיתוח אמונה בתבנית.  היא עוזרת לסוחר לראות את הטעויות שלו בדיעבד. לוקח זמן ללמוד ולהפנים ולכן חשוב להתמיד עם ניהול היומן לאורך זמן.
    כאשר לאורך זמן ומדי יום הסוחר רואה שטריידים המשיכו לרוץ אחרי שהוא יצא מהם, ולא חזרו למחיר הסטופ, הוא לאט לאט יפנים ויבין שלתת לטריידים לרוץ זו משימה לא פשוטה שצריך ללמוד אותה.
  • קביעת יעדים - דרך נוספת לרכוש את היכולת לתת לטרייד לרוץ היא באמצעות כללים נוקשים בדומה ליציאה במחיר הסטופ.
    אחת הדרכים שאני משתמש בהן למשל היא יישום הכללים הבאים:
    - יציאה מהירה ברווח עם מחצית הכמות (אחרי הפריצה/שבירה הראשונית)
    - קביעת מחיר הסטופ המקורי במערכת
    - להמשיך הלאה ולבדוק את הטרייד מדי פעם
    עדיין נשאלת השאלה מתי לצאת בכל זאת. אחת השיטות אומרת - לחכות לחצי השעה האחרונה של המסחר כדי לסגור פוזיציות כאלה. אפשרות נוספת היא להמשיך לנעול רווחים כאשר המניה מגיעה לנקודות התנגדות.
יש סוחרים שלאחר היציאה בפארשיאל ראשון מקרבים את הסטופ לאזור הכניסה או אפילו לתוך הכסף . מנסיון שלי בצורה כזאת יהיה קשה לתפוס את ה- big-winners, כי טבעם של סטופים הוא להתפס.

כדי לתת לטרייד לרוץ צריך הרבה סבלנות ואמונה בתבנית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה